Steekwoord archief: Tachograaf

  • Macht Polensprinters aan banden gelegd

    Bestelauto’s van 2,5 ton en meer die worden ingezet voor internationaal goederenvervoer moeten aan strenge regels gaan voldoen. Deze Polensprinters, veelvuldig ingezet door Oost-Europese chauffeurs en een plaag voor Westerse transportbedrijven, worden afgeserveerd in het nieuwe Mobility Package dat het Europees Parlement woensdag goedkeurde. De… Lees verder →

  • Tachograaf verplicht op Polensprinters

    Het verplicht registreren van rij- en rusttijden wordt uitgebreid naar bestelauto’s vanaf 2,5 ton in het internationale beroepsgoederenvervoer. Dat is een van de afspraken uit het Europese mobiliteitspakket (Mobility Package) waar vorige week een akkoord over is bereikt. Dat meldt Evofenedex. Positief daarbij is dat… Lees verder →

  • ‘Bestelauto eigen vervoer mag geen tachograafplicht krijgen’

    De bestelauto moet vrijgesteld blijven van de tachograafplicht in het nieuwe Mobiliteitspakket van de Europese Unie. De noodzaak daarvoor heeft branche-organisatie Evofenedex, samen met de European Shippers’ Council, bij de deelnemers aan de onderhandelingen neergelegd. Een tachograafplicht zou voor het eigen vervoer een enorme administratieve… Lees verder →

  • Zorgen over tachoplicht bestelauto’s

    Het Mobility Package, een pakket regels voor de transportsector, wordt momenteel door het Europees Parlement bekeken. Onderdeel ervan zijn regels die bij gebruik van een bestelauto boven 2,4 ton totaalgewicht voor internationaal transport een tachograaf voorschrijven. Branche-organisatie Evofenedex maakt zich zorgen. De regel moet het… Lees verder →

  • ‘Toeter tegen de tachograaf’

    Verladersorganisatie Evofenedex vraagt ondernemers die de petitie tegen de verplichte tachograaf in bestelauto’s hebben getekend, ‘nee’ te toeteren in een protest van één minuut op het Plein in Den Haag op 30 mei. Meer dan 1500 leden van Evofenedex tekenden de petitie tegen de verplichte… Lees verder →

  • Petitie tegen tachograaf in bestelauto

    Verladersorganisatie Evofenedex start een petitie tegen de tachograaf in een bestelauto. Daarmee gaat Evofenedex in tegen de wens van België, dat juist het tegenovergestelde wil. Eerder al pleitte diverse partijen in Europa ervoor om de tachograaf voor alle bestelauto’s te verplichten. Evofenedex vindt het absurd… Lees verder →

  • ‘Geen concrete plannen voor tachograaf in bestelauto’s’

    Er zijn geen concrete plannen voor een Europese tachograafplicht voor bestelauto’s. Dat heeft de Europese Commissie vorige week gemeld aan het Benelux Vervoer, waar branche-organisatie TLN deel van uitmaakt. De EC was door het Benelux Vervoer Overleg uitgenodigd om bijgepraat te worden over de plannen… Lees verder →

  • Petitie tegen registratie rij- en rusttijden in bestelauto

    Verladersorganisatie EVO start een petitie tegen een verplichte registratie van de rij- en rusttijden voor ondernemers met een bestelauto. Ruim 95 procent van de 820.000 bestelauto’s die in Nederland rijden, zijn actief in de service industrie en rijden jaarlijks gemiddeld minder dan 18.000 kilometer. EVO… Lees verder →

  • Brussel overweegt registratie rij- en rusttijden bestelauto’s

    Verladersorganisatie EVO vindt het absurd dat de Europese Commissie overweegt om de tachograaf, het apparaat dat de rij- en rusttijden van chauffeurs registreert, voor alle bestelauto’s te verplichten. Ruim 95 procent van de 820.000 bestelauto’s die in Nederland rijden, zijn namelijk in de service-industrie actief.… Lees verder →

  • EVO: Tachograafplicht voor bestelauto met aanhangwagen

    Op 2 maart a.s. treedt er een nieuwe tachograaf verordening in werking. Dat meldt de EVO op haar website. Vanaf die datum mag een tachograaf op bestelauto’s met aanhangwagen alleen achterwege blijven als er voldaan wordt aan een aantal eisen. Veel ondernemers haken regelmatig een… Lees verder →

  • Geen tachograaf voor 2,8 ton bestelauto’s

    Er hoeft geen tachograaf te worden gemonteerd in bestelauto’s vanaf 2,8 ton. De Europese ministers van Verkeer hebben dit plan van het Europees parlement weggestemd.   In heel Europa moeten voertuigen boven de 3,5 ton verplicht over een tachograaf beschikken. Alleen in Duitsland geldt een… Lees verder →

  • Onrust over EU-plannen tachograaf bestelauto’s

    Het Europees Parlement wil met ingang van 2020 alle bestelauto’s vanaf 2,8 ton verplicht uitrusten met een tachograaf. Nu ligt die grens nog op 3,5 ton. “Dat is slecht voor ZZP-ers en de middenstand en ronduit beroerd voor de verhuurbranche”, reageert Bovag Verhuurbedrijven in het… Lees verder →