
De Regis Epic0, de range elektrische bestelbussen voor in de stad, is sinds deze maand leverbaar in Nederland. De Regis Epic0, met een maximaal laadvermogen van 700 kg en een elektrische actieradius tot liefst 170 km (WLTP), is er direct in uiteenlopende opbouwvarianten, vanaf 25.950 euro.
De Regis Epic0 is een 100 procent elektrisch, compact, veilig en wendbaar cargovoertuig voor exploitatie in drukke binnenstedelijke gebieden. De Epic0-serie onderscheidt zich door zijn compacte afmetingen en wendbare karakter; eigenschappen die hij combineert met een laadvermogen tot 700 kg, waarmee hij niet onderdoet voor een conventionele bestelbus. In tegenstelling tot veel elektrische cargo-alternatieven beschikt de Epic0 over een stalen cabine en een chassis van ultrasterk staal. Extra verstevigingen in de cabine zorgen voor een stijf compartiment, waardoor de Epic0 voor een light electric vehicle (LEV) uitzonderlijk veilig is.
Aan de basis van de Epic0-range liggen een 100 procent elektrische aandrijflijn en een lithium-ion batterijpakket met een capaciteit van naar wens 11 kWh (Standaard) of 14 kWh (Long Range). De Epic0 is helemaal toegespitst op gebruik in de binnenstad en is leverbaar in twee snelheidsvarianten. De eerste is een 50 km/u versie met een maximale range van 170 km (WLTP). De tweede, een 75 km/u variant met een rijbereik tot 130 km/u (WLTP), kan desgewenst in bijvoorbeeld Amsterdam ook de ring op, als logistieke oplossing tussen een hub aan de rand van de stad en een milieuzone in de binnenstad.

De Regis Epic0 wordt geleverd met een onboard lader en heeft laadcapaciteit van 3,7 kWh. Via een Type 2 Mennekes stekker is de LEV eenvoudig bij iedere laadpaal op te laden. Het opladen van een volledig lege batterij vergt zo’n 5 uur (6 uur voor de Long Range-versie). De grote range van maximaal 170 kilometer betekent dat enkel ’s nachts opladen ruimschoots volstaat voor een hele dag hard werken, waarmee de Epic0 een volwaardig alternatief is voor een conventionele bestelauto. Desgewenst is het uiteraard ook mogelijk om de auto overdag op te laden, tijdens (lunch)pauzes. Laden van 30% tot 80% neemt nauwelijks meer dan een uur in beslag.
De Regis Epic0 is sinds deze maand in ons land leverbaar. De range bestaat in eerste instantie uit een pick-up, een gesloten-bestelversie en een kipper. Alle drie zijn ze er als 11 kW- en 14 kW-uitvoering en in een 50 km/u en 75 km/u variant. Naast deze standaard opbouwvarianten is de Epic0 er vanaf januari 2020 tevens als chassiscabine voor individuele opbouwwensen en als speciale koeltransport- en afvalcollectieauto.

Standaard wordt de Regis Epic0 al heel compleet geleverd, met bijvoorbeeld centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels, een audiosysteem met Android Auto en bluetooth, een verwarmde voor- en achterruit en keuze uit zes frisse carrosseriekleuren. Met behulp van de uitgebreide optielijst is de Epic0 verder naar eigen wens en voorkeur te personaliseren.
De pick-up versie van de Epic0 is leverbaar vanaf 25.950 euro, de kipperversie vanaf 26.850 euro en de van-versie vanaf 27.350 euro. Alle prijzen en specs zijn beschikbaar op de website van leverancier Rolling the City.